دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1402 - 11:45
کارشناس تولید انتشارات به نشر در گفتگو با آنا؛

بهار کتاب ۳۴| خانواده‌ها نیاز به آثاری دارند که با خیال راحت به فرزندانشان معرفی کنند

بهار کتاب ۳۴| خانواده‌ها نیاز به آثاری دارند که با خیال راحت به فرزندانشان معرفی کنند
فاطمه آقاخانی کارشناس تولید انتشارات به نشر در نمایشگاه کتاب گفت: خانواده‌ها نیاز به کتاب و ناشرانی دارند که با خیال راحت کتاب‌ها را به دست فرزندانشان بسپرند و دغدغه مسائل اخلاقی را نداشته باشند.
کد خبر : 847119

فاطمه آقاخانی کارشناس تولید به نشر در دفتر تهران آستان قدس رضوی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا در حاشیه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: انتشارات به نشر بیش از ۵۰۰ نسخه کتاب امسال به نمایشگاه آورده که از این میان ۱۰ نسخه کتاب جدید است.

وی در ادامه افزود: از مهمترین کتاب‌های پرفروش ما می‌توان به کتاب‌های خانم کلرد ژوبرد نویسنده فرانسوی الاصل مسلمان شده اشاره کرد که مورد اعتماد خانوادده‌ها است. این نویسنده مفاهیم اخلاقی را در قالب دنیای حیوانات به کودکان ارائه می‌کند، مفاهیمی مثل راستگویی، خوش قولی و صداقت. داستان قصه‌های حنانه نیز براساس سبک زندگی اسلامی با رویکرد و تمرکز بر حجاب از سوی نوجوانان پراستقبال است. علاوه بر این‌ها کتاب دشت مرموز از محمدم میرکیانی نیز در عرصه دشمن شناسی به کودکان آموزش می‌دهد و در قالب دنیای حیوانات دسیسه‌ها و نیرنگ‌های حیوانات را نقش برآب می‌کند.

آقاخانی درباره کتاب پیامبر اعظم (ع) نیز گفت: این اثر تک جلدی پیش از این در نمایشگاه‌های گذشته ارائه می‌شد که برای گروه سنی نوجوان است و حال تجمیع شده و در پنج جشنواره نیز برگزیده شده است. در واقع این کتاب با استناد به آیات قرآن کریم (ع) و نه وهم و خیال نویسنده نگاشته شده است.

بهار کتاب ۳۴| خانواده‌ها نیاز به کتبی دارند که با خیال راحت به فرزندانشان بسپرند

وی درباره نمایشگاه کتاب تهران نیز ابراز امیدواری کرد که امسال به دلیل برطرف شدن خطرات کرونا وضعیت بهتر از سال‌های قبل باشد و اقبال از نمایشگاه خوب باشد.

آقاخانی با اشاره به اینکه رویکرد انتشارات به نشر وابسته به آستانه قدس رضوی تألیف محور با حمایت از نویسندگان داخلی است، گفت: از طرفی خانواده‌ها هم با توجه به دغدغه‌های آستان قدس که مفاهیم اخلاقی و معارف اسلامی را به کودکان منتقل می‌کند، با اطمینان کامل وارد غرفه مامی شوند و کتاب تهیه می‌کنند، بهرحال خانواده‌ها باید خیالشان از کتاب‌هایی که می‌خرند راحت باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته